Mężczyzna, Motoryzacja, Społeczeństwo

Naprawa PDR karoserii – na czym polega?

Mamy wgniecenie w karoserii? Jeżeli jest małe, zazwyczaj je ignorujemy, choć wyraźnie szpeci ono wygląd samochodu, więc warto pomyśleć o tym, by jednak je usunąć. Może w tym pomóc technika naprawy PDR, która pozwala na usuwanie wgnieceń bez lakierowania. Dobrze jest wiedzieć na czym konkretnie ta technika prostowania karoserii polega.

Czym jest naprawa PDR?

PDR to skrót z angielskiego Paintless Dent Repair, które w wolnym i dosłownym tłumaczeniu oznacza „bezbarwną (bez farby) naprawę wgnieceń”, czyli zwyczajnie naprawę wgnieceń bez konieczności lakierowania czy szpachlowania karoserii. W wielu przypadkach jest to więc zdecydowanie lepsze rozwiązanie, które wiąże się także z oszczędnością. Dodatkowo naprawa PDR to metoda usuwania wgnieceń pozwalająca zachować pełną wartość pojazdu (wgniecenia.pl), ponieważ wszystkie cechy samochodu, szczególnie lakier zostają zachowane w oryginale.

podobne:  Przechowywać opony samemu czy w serwisie samochodowym?

Jak usunąć wgniecenia w karoserii?

Do wyboru mamy kilka sposobów jeżeli chodzi o usuwanie wgnieceń w karoserii. Najpopularniejszym i najczęściej wykonywanym jest to z lakierowaniem albo szpachlowaniem, które niestety wiąże się zarówno z większymi kosztami, jak i wpływa na ogólną wartość samochodu. Trwa też dłużej, ponieważ konieczne jest najczęściej demontowanie wybranej części w celu jej naprawy. Inną metodą jest właśnie naprawa PDR, czyli bez lakierowania, ale i tutaj można wyróżnić dwa podstawowe sposoby nazywane push (masowanie) oraz pull (klejenie). Warto wiedzieć na czym polegają.

Wgniecenia na dachu samochodu

Na czym polega naprawa metodą push?

Metoda push polega na masowaniu blachy. Najczęściej używa się do tego celu specjalnych narzędzi zwanych „kijami” lub „heblami”, które wykonane są ze szczególnych materiałów z różnych gatunków stali i o różnym kształcie oraz sprężystości. Jest to metoda bardziej inwazyjna, ponieważ z pomocą tych narzędzi masuje się wgniecioną blachę od wewnątrz aż do momentu, gdy uzyska ona oryginalny kształt. Najczęściej w tym celu demontuje się wybrany element, ale nie zawsze jest to koniecznością.

podobne:  Kupujemy używanego Volkswagena - Golf, Sharan, Passat... Które najpopularniejsze?

Na czym polega naprawa metodą pull?

Technika naprawy pull inaczej nazywana inaczej nazywana jest także „metodą na klej”. W odróżnieniu od metody push, jest ona całkowicie bezinwazyjna, a do jej przeprowadzenia używa się specjalnych narzędzi, a także kleju, który posiada szczególne właściwości fizyczne. Działa to w ten sposób, że w miejscu wgniecenia nakłada się klej, w którym zatapia się haczyk będący miejscem zaczepienia dla bezwładnego młotka. Gdy klej zaschnie, jest on zawieszany na haczyki i pod wpływem obciążenia wgniecenie zostaje wyciągnięte. Tej metody najczęściej używa się w przypadku uszkodzeń, do których nie ma możliwości dostania się od wewnątrz.

Jakie są zalety naprawy wgnieceń techniką PDR?

Korzyści płynących z naprawy metodą PDR jest kilka i z pewnością powinien docenić je każdy właściciel samochodu. Przede wszystkim jest to tańszy sposób na usuwanie wgnieceń, ponieważ nie wiąże się on dodatkowo z lakierowaniem, szpachlowaniem, demontowaniem elementów czy koniecznością zakupu nowych. Zazwyczaj jest to także oszczędność czasu, ponieważ naprawa ta z racji mniejszej ilości czynności do wykonania trwa krócej. Poza tym w ten sposób nie ingeruje się w oryginalny lakier samochodu, co także ma wpływ na jego wartość. Jeżeli więc mamy do czynienia z niewielkimi wgnieceniami, jak na przykład po gradobiciu czy lekkich stłuczkach, metoda naprawy PDR będzie zdecydowanie lepszym wyborem.

podobne:  Ateso, Eberspacher, Truma – klasyka ogrzewania postojowego
25 marca 2019

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *