Kobieta, Uroda, Zdrowie

Jak trwale schudnąć? Metody na skuteczne odchudzanie

Wszyscy mamy jakieś swoje przyzwyczajenia kulinarne. Są one różne. Jeśli chcemy trwale schudnąć, musimy się zastanowić, czy sama dieta wystarczy. Z doświadczenia przecież wiesz, że będąc na diecie, nie zawsze udało Ci się wytrwać do końca, a nawet jeśli wytrwałaś, po jakimś czasie zgubione nie tak dawno kilogramy wróciły. Dlaczego tak jest? Czy jest w ogóle możliwe, by „schudnąć na zawsze”?

1. Dlaczego tak trudno schudnąć?

„Przechodzę na dietę” – mówisz. Czy wiesz, co to oznacza? Odpowiesz, że owszem – stos wyrzeczeń i – co się z tym wiąże – pogorszenie samopoczucia…Jednym słowem – udręka.

zdrowe warzywa
Tak naprawdę musisz wiedzieć, że wszystko zaczyna się i kończy w twojej głowie. Pomyśl – w życiu osiągnęłaś przecież wiele. Masz rozum i wiesz, jakie produkty są zdrowe, a jakie nie. Wystarczy tylko jeść zdrowe i odstawić nie zdrowe. Proste? Wiem, powiesz, że trudno, ciężko, że masz chęci itp. Musisz wierzyć w siebie. Jesteś silną kobietą i z pewnością sobie z tym poradzisz! Czy naprawdę ta tabliczka czekolady wygra? Jeśli będziesz chciała schudnąć, schudniesz. Myślisz, że nie znosisz sałatek, nie przepadasz za owocami? Wydaje Ci się. Daj im szansę. Upodobania smakowe da się zmienić! Daj sobie na to około 3 dni. Pierwsze dni są najgorsze, ale kiedy miną, z pewnością docenisz inne walory smakowe, a twoje przyzwyczajenia zmienią się, być może już na zawsze! Musisz zdawać sobie sprawę, że słowo „dieta” nie ma ram czasowych, tzn., że nie trwa np. miesiąc, czy dwa. Potraktuj to słowo jako ogólnie zdrowy tryb życia, tak, by Twój umysł wiedział, że zmieniasz coś w swoim życiu i to na stałe! Nie martw się, nie oznacza to, że już nigdy nie zjesz kostki czekolady, a na urodzinach odmówisz tortu! Możesz sobie na to pozwolić w odpowiednich ilościach.

podobne:  Jak wyszczuplić uda?

ciastko truskawka

2. Jak trwale schudnąć? Metody

  • Kup notes i notuj co i w jakich ilościach zjadłaś/wypiłaś. Notuj wszystko. Pochwal się wśród znajomych, że przechodzisz na dietę. Czując ich wsparcie, będzie Ci łatwiej.
  • Starannie planuj posiłki. Nie może być tak, że do pracy nie bierzesz śniadania i zatrzymujesz się w końcu przy cukierni i kupujesz drożdżówkę, ciastko i słodzony napój. Robiąc zakupy musisz wiedzieć, czego potrzebujesz. Pamiętaj, by nie robić zakupów będąc wygłodniała, kupisz wtedy więcej niepotrzebnych rzeczy. Gdy już je kupisz, prawdopodobieństwo, że je zjesz znacznie wzrośnie… Lubisz przekąski? Pakuj sobie do pracy do pojemniczków np. mini marchewki, czy pokrojoną czerwoną paprykę.
  • papryka czerwona

  • Zmień swoje przyzwyczajenie dotyczące nagradzania siebie lub polepszania humoru. Zamiast batonów czekoladowych i chipsów, kup sobie nową szminkę, lub bieliznę. Uwierz, że tylko TY masz wpływ na to, co jesz. Wypisz sobie korzyści, jakie przyniesie ci niższa waga, może to być np.: młodszy wygląd, lepsze samopoczucie, udowodnienie sobie i innym, że dam radę, itp. Kontroluj wagę.
  • podobne:  Jak dbać o przetłuszczające się włosy?

    Pamiętaj – na początku nie będzie łatwo, ale jeśli naprawdę tego chcesz, dasz radę! Smakowitego życia!

    21 kwietnia 2016