Biznes, Internet, Marketing

Co zlecisz agencji SEO SEM, pozycjonowanie, reklamę w Google?

Marketing internetowy to jedna z tych branż, która w obecnych czasach, jest pewną podstawą, dla działalności firmy i budowania jej rozpoznawalności wśród klientów. Agencje SEO SEM oferują szeroki zakres usług, które odpowiednio dobrane, mogą pomóc w wypromowaniu marki. Co można zlecić takim firmom?

Czym zajmują się agencje SEO SEM?

Agencje SEO SEM, albo inaczej agencje interaktywne to firmy zajmujące się marketingiem internetowym. Ich głównym zadaniem jest tworzenie strategii reklamowych, mających na celu wypromowanie klientów i ich działalności w internecie. SEO i SEM to bardzo rozbudowane pojęcia, w których zawarte są najróżniejsze formy promocji, w zależności od indywidualnych potrzeb. Aby lepiej to zrozumieć, Bizzit (agencja SEO z Katowic) wyjaśnia kilka podstawowych kwestii w artykule, razem z wymienieniem usług, które najczęściej można spotkać. W przypadku marketingu internetowego mamy do czynienia z takimi działaniami jak audyt SEO, content marketing, link building, marketing szeptany, pozycjonowanie czy kampanie Google Ads.

Czym jest pozycjonowanie strony w internecie?

Podstawowym zadaniem pozycjonowanie strony w internecie, jest zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarce. To jednocześnie jedna z najczęściej wybieranych usług, co wiąże się z wieloma różnymi działaniami w tym zakresie. Aby znaleźć się wysoko w wynikach Google, należy opracować odpowiednią strategię marketingową, z czego podstawą będzie przeanalizowanie rynku i poznanie konkurencji. Wykorzystuje się w tym celu odpowiednie frazy kluczowe, a także odpowiednie zoptymalizowanie strony właśnie pod względem treści. Będzie to dotyczyło prac zarówno bezpośrednio na stronie firmy, jak i działań poza nią, w tym obecność w social mediach, czy tworzeniu treści linkujących na stronę klienta.

Biznes i marketing

Czym jest content marketing?

Kolejną usługą, którą najczęściej zleca się agencjom SEO SEM, jest także content marketing, czyli inaczej mówiąc reklama poprzez wartościowe treści. Dotyczy to zarówno tekstów publikowanych na stronie klienta, które będą odpowiedzią na zapotrzebowania konsumentów, jak i treści poza stroną, w postaci artykułów zewnętrznych. To ważne, by wiedzieć, czego szukają potencjalni klienci i podsuwać im rozwiązania dla ich problemów czy pytań. Co ważne, tworzone treści muszą być wartościowe i dobre jakościowo – mają nie tylko zwracać uwagę, ale przede wszystkim być przydatne. Prostymi przykładami są tu: poradniki, artykuły sponsorowane, magazyny firmowe, podcasty oraz blogi.

Tworzenie i optymalizacja stron internetowych

Każda firma, która chce zaistnieć w internecie, musi jakoś się zaprezentować, by klienci chcieli nie tylko zajrzeć na stronę, ale i na niej pozostać oraz skorzystać z oferowanych usług czy produktów. Dlatego też muszą być dobrze skonstruowane. Agencje SEO SEM, są w stanie sprawdzić, czy dana strona jest optymalnie przygotowana pod wyszukiwarkę internetową oraz zdiagnozować, co trzeba poprawić, by pozycjonowanie było rzeczywiście skuteczne. Takie audyty pozwalają przekonać się, gdzie jest błąd i wyeliminować go. Można także zlecić stworzenie strony internetowej dla firmy od podstaw, dzięki czemu już na początku działalności, jej pozycja będzie lepsza, bo bardziej dopasowana do algorytmów Google i wypełniona wartościowymi treściami.

Jak zareklamować się w Google?

Jednym z często zlecanych zadań agencjom SEO i SEM, jest reklama bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Chodzi tu konkretnie o Google Ads, czyli płatną reklamę, która wyświetlana jest na samej górze lub dole strony na podstawie użytych fraz kluczowych. Wbrew pozorom, taki płatny marketing nie jest gwarancją sukcesu, jako że skuteczność działania będzie zależała od użytych fraz i od samej konkurencji. Opracowanie odpowiedniej kampanii Google Ads wymaga więc wiedzy i doświadczenia.

5 czerwca 2020

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.