Marketing

Jak reklamować biznes w sieci?

Swoją działalność prowadzisz w internecie i mimo atrakcyjnych cen oraz promocji klienci nadal nie przychodzą? A może chcesz, żeby do Twojej stacjonarnej siedziby zgłaszała się więcej osób? Może… oni nie widzą o Twoim istnieniu. Sprawdź, jak to zmienić, czyli jak reklamować biznes w sieci.

Biznes w internecie – o czym pamiętać?

Coraz więcej osób opiera swoją działalność na internecie lub tworzy strony www, e-wizytówki, mające zachęcać do skorzystania z oferty stacjonarnej. Tylko jednocześnie przedsiębiorcy zapominają o tym, że założenie własnej strony internetowej nie dość, że nie jest jeszcze miarą sukcesu, to zaledwie… jest to początek drogi. Jeśli planujesz założenie własnej działalności to informacje, jak prowadzić firmę w internecie sprawdzisz na subasta.pl. Znajdziesz tam sporo wskazówek, nie tylko na temat marketingu. Jeśli więc jesteś „zielony” w temacie, raz-dwa uzupełnij najważniejsze informacje.

No dobrze, masz już tę firmę oraz plan działania, jak ją rozwijać. Co zrobić, żeby ruszyć z kopyta? Zadbać o reklamę. A ta znacząco różni się od tej tradycyjnej, choć cel jest taki sam – dać się poznać i zatrzymać klienta. Dlatego przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na to.

Biznesmen

Wizytówka Google, Google Maps

Pewnie nie raz słyszałeś już o pozycjonowaniu, tajemnym SEO, które ma być rozwiązaniem wszystkich Twoich problemów. Zanim jednak do tego dotrzemy, mamy kilka innych wskazówek, od których warto zacząć.

Jeśli Twoja firma ma stacjonarną siedzibę, a produkty i usługi nie sprzedaje tylko przez internet, to obowiązkowym punktem jest stworzenie wizytówki Google oraz dodanie firm do Google Maps. Ma to niebagatelne znaczenie dla reklamy lokalnej. Bo tak, taką również wyróżnia się w internecie. W końcu klienci szukają fryzjera z Warszawy czy włoskich delikatesów w Katowicach. W ten sposób dasz im znać, że „tu jesteś”, już z poziomu wyszukiwarki.

Media społecznościowe

Nie musimy przeprowadzać badań rynkowych, żeby móc autorytatywnie stwierdzić, że sporą część swoich klientów znajdziesz w mediach społecznościowych, czemu więc tego nie wykorzystać? Tylko tutaj ostrożnie, wcale nie zachęcamy Cię do zakładania kont na wszelkich możliwych platformach. Szansa, że wtedy będziesz je dobrze prowadzić, jest nikła.

Zastanów się, kim są Twoi odbiorcy, gdzie spędzają najwięcej czasu. I do tego dostosuj swoje dalsze kroki. Podpowiemy jedynie, że Facebook to rozwiązanie dla (prawie) każdej firmy, Instagram to dobre miejsce, gdy Twoją ofertę można zaprezentować w sposób wizualny, a Twitter sprawdza się w „poważnych” branżach, zwłaszcza ekonomiczno-gospodarczych.

Pozycjonowanie strony www

Wspominaliśmy na początku, że stworzenie własnej strony www to dopiero początek. I… dalej to podtrzymujemy. Konieczne jest jeszcze jej pozycjonowanie. Co to w ogóle oznacza? Prowadzenie takich działań, które mają sprawić, aby na wybrane, kluczowe frazy (np. dietetyk Poznań, sklep elektroniczny, oprogramowanie dla biznesu), Twoja strona znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Ponieważ użytkownicy sprawdzają tylko kilka pierwszych wyników.

Oprócz tego trzeba zadbać o treści na stronie. I tu z pomocą przychodzi content marketing, jeden z działów SEO. Polega na przygotowywaniu artykułów, poradników na tematy, które interesują odbiorców (oczywiście, niewychodzących poza obszar Twojej działalności). Bo w końcu nie wystarczy przyciągnąć klientów, trzeba ich jeszcze zatrzymać.

Reklama w sieci – inne sposoby

Jest jeszcze kilka innych sposobów na reklamy w sieci. To newslettery, tworzenie filmów instruktażowych/poradnikowych udostępnianych na kanale YouTube, reklamy Google Ads czy obecność na forach branżowych. Musisz dopasować je do swojego profilu działalności, a także możliwości. Trzy wcześniej zaproponowane przez nas metody stanowią jednak podstawę i to na nich warto się skupić na samym początku.

18 listopada 2019

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.