Obecnie każdy użytkownik może skorzystać z urządzeń publicznych, które są dostosowane do jego potrzeb, a także do idącej wciąż naprzód technologii. Mamy zatem biletomaty, infokioski, opłatomaty i samoobsługowe kioski pocztowe. Zobaczmy jednak jak wpływają one na komfort załatwiania spraw urzędowych, podróżowania po mieście i co tak naprawdę dają klientom.
- Biletomaty – rewolucja w transporcie miejskim
- Infokioski czyli nośniki informacji multimedialnej
- Autopost – kiosk pocztowy
- Opłatomaty – bezproblemowe wpłaty i wypłaty gotówki
Biletomaty – rewolucja w transporcie miejskim
Biletomaty pomagają zakupić bilety na pokładzie autobusów i tramwajów, ale tu nie kończy się ich rola. Dzięki temu, że pozwalają również na transakcje bezgotówkowe, pasażerowie mogą zapłacić za bilety kartą, co jest bardzo komfortowe zwłaszcza kiedy brakuje im odliczonej gotówki na bilet. Za granicą takie rozwiązania to od dawna powszechne udogodnienie, ale urządzenia samoobsługowe produkują także polskie firmy jak Mera Systemy, która zrewolucjonizowała komunikację w wielu miastach w kraju. Same biletomaty umożliwiają także realizowanie doładowań karty miejskiej i telefonów komórkowych. Operacje bezgotówkowe są bardzo szybkie, co sprawia, że podróżowanie komunikacją miejską jest bezproblemowe.
Biletomaty stacjonarne montowane są w miejscach publicznych , gdzie można zaobserwować większy ruch pasażerów. Urządzenia te mogą pełnić funkcje asystenta miejskiego, są także przystosowane do zdalnego monitorowania. Z kolei biletomaty mobilne są montowane w środkach transportu miejskiego, są wygodne w obsłudze i posiadają nawet moduł zwrotnego obiegu monet.
Infokioski czyli nośniki informacji multimedialnej
Infokioski są urządzeniami, których głównym zadaniem jest informowanie. Świetnie nadają się do banków, urzędów, instytucji finansowych, ale są także nośnikami informacji pasażerskiej. To właśnie dzięki infokioskom można dowiedzieć się o połączeniach kolejowych, zasięgnąć informacji turystycznej lub informacji o usługach administracyjnych. Sama natomiast obsługa infokiosków jest niezwykle łatwa – urządzenia te działają na zasadzie intuicyjnej. Infokioski mogą być również wykorzystywane w celach reklamowych, są bowiem doskonałym nośnikiem treści. Innym, ułatwiającym życie rozwiązaniem, są także infokioski dla osób niepełnosprawnych, których konstrukcja umożliwia podjazd wózkowi inwalidzkiemu. Sama „tablica” jest natomiast elektronicznie sterowana i umieszczona pod specjalnym kątem, po to, by zlikwidować bariery w przekazie informacji.
Autopost – kiosk pocztowy
Dzięki samoobsługowym kioskom pocztowym użytkownicy mogą nadawać paczki zwykłe, rejestrowane oraz małe. Operacja odbywa się oczywiście za określoną opłatą, bez urzędnika pocztowego. Po zważeniu przesyłki klient uiszcza opłatę (tu również można płacić kartą) i generuje etykietę, którą musi umieścić na paczce. Sama transakcja również jest niezwykle prosta dzięki czytelnemu interfejsowi samoobsługowego kiosku pocztowego. Autopost wyposażony jest także w moduł podtrzymujący napięcie, więc nie istnieje ryzyko przerwania rozpoczętej akcji.
Opłatomaty – bezproblemowe wpłaty i wypłaty gotówki
Opłatomaty pozwalają na szybkie dokonanie operacji gotówkowej lub bezgotówkowej. Dzięki łatwemu w obsłudze interfejsowi, który jest także wielojęzyczny, klient bez problemu może wprowadzić dane do urządzenia. Za pomocą opłatomatów można również złożyć wniosek, umowę lub inny dokument, co jest możliwe dzięki automatycznemu punktowi podawczemu. Urządzenia te są tak zaprojektowane, by były odporne na zniszczenia (klawiatura wandaloodporna) i wygodne – wyposażone są w drukarkę termiczną i czytnik dokumentów tożsamości.
Obecnie podróżowanie komunikacją miejską jest nie tylko bardziej sprawne, ale także ma szereg udogodnień. Szczególnie ważne są tutaj obrót gotówką, możliwość przeprowadzania transakcji bezgotówkowych, szybka i łatwa obsługa urządzeń. Można zatem powiedzieć, że nowoczesne biletomaty, opłatomaty, infokioski, a także samoobsługowe kioski pocztowe to odpowiedź na rosnące potrzeby społeczeństwa w kwestii sprawnego korzystania z transportu miejskiego i obsługi urządzeń interaktywnych.
Dodaj komentarz